Smart Hands z HoloLens rzeczywistością w Beyond.pl

Beyond.pl jako pierwsze Data Center w regionie CEE i pierwsza firma w Polsce świadczy usługę technicznej obsługi infrastruktury (Smart Hands) z wykorzystaniem okularów mieszanej rzeczywistości Microsoft HoloLens 2.0. Dzięki tej technologii, klienci mają możliwość zdalnego zarządzania zasobami IT i podglądu swojego sprzętu w czasie rzeczywistym z dowolnego miejsca. Usługa Smart Hands przy wykorzystaniu HoloLens znacząco usprawnia czynności serwisowe i eliminuje barierę odległości od centrum danych.

Okulary HoloLens znajdują zastosowanie w wielu branżach. Korzystają z nich m.in. naukowcy, projektanci, inżynierowie, lekarze i szefowie linii produkcyjnych, a dzięki projektowi Beyond.pl teraz będą używać ich również specjaliści IT. Firma udostępnia klientom technologię Microsoft, dzięki której mogą zarządzać swoją infrastrukturą we współpracy z technikami Beyond.pl podczas wirtualnych sesji w centrum danych.

Powierzenie swojej infrastruktury zewnętrznemu operatorowi bywa wymagające,
w szczególności jeżeli obiekt data center jest oddalony od siedziby firmy. Technologia HoloLens pozwala nam złamać barierę dystansu, szczególnie że obsługujemy firmy z całej Europy. Od teraz klient ma dostęp do swojej infrastruktury z dowolnej lokalizacji na świecie – z biura, z domu czy z hotelu na wakacjach. Stajemy się obiektem dostępnym 24/7 w czasie rzeczywistym z pełną transparentnością naszego procesu utrzymania infrastruktury. Oprócz większej przejrzystości, okulary HoloLens zapewniają również optymalizację procesów zarządzania i serwisowania infrastruktury IT czy obsługi awarii z wykorzystaniem komunikacji elektronicznej
” – zwraca uwagę Wojciech Stramski, CEO Beyond.pl.

„Fundamentalnym celem wdrażania takich technologii jest dostarczenie jak najlepszego doświadczenia klientom, ale również usprawnienie i zautomatyzowanie procesów biznesowych, wyposażenie pracowników w narzędzia podnoszące produktywność oraz kształtowanie innowacyjnych modeli biznesowych w świecie cyfrowym. Kluczową wartością, która wynika ze stosowania modelu chmury, a co za tym idzie wdrażania technologii takich jak HoloLens, jest możliwość bezpiecznego adresowania tych wszystkich wyzwań jednocześnie. W sytuacji ograniczeń w kontaktach bezpośrednich, okulary mieszanej rzeczywistości HoloLens oferują klientom wyjątkowe doświadczenia w kontakcie z technikami Beyond.pl. Klient wirtualnie kieruje ich pracą, co pozwala wypełnić określone procedury IT, zebrać stosowną dokumentację i zwiększyć wydajność pracy. Z poziomu okularów można prowadzić rozmowę na komunikatorze, wykonać i przesłać zdjęcie, czy wymieniać się dokumentacją techniczną niezbędną do zaadresowania problemu” – przekonuje Paweł Jakubik, członek zarządu Microsoft.

Możliwości mieszanej rzeczywistości

Technologia mieszanej rzeczywistości HoloLens zdecydowanie przyśpiesza i ułatwia realizację skomplikowanych zdarzeń wymagających interakcji pomiędzy różnymi zespołami. W szczególności pomaga zaangażować firmy trzecie, takie jak dostawcy infrastruktury, czy podzespołów, którzy często są zlokalizowani w różnych szerokościach geograficznych.  Zgranie dostępności wszystkich osób w tym samym momencie jest trudne, zwłaszcza w czasie pandemii. Dzięki okularom HoloLens wszyscy posiadają pełen ogląd sytuacji i mogą w czasie rzeczywistym „podłączyć” się i wspólnie pracować. Pracownicy Beyond.pl stają się tym samym oczami i rękami wszystkich niezbędnych osób zaangażowanych w rozwiązanie zadania.

Dzięki technologii Microsoft, niezależnie od tego, czy klient chce sprawnie i szybko zweryfikować jakość przestrzeni, w której przechowywana jest jego infrastruktura lub rozwiązać problem natury technicznej, może to zrobić z dowolnego miejsca nie tracąc czasu na dojazd do serwerowni.

Eliminując konieczność dojazdu do obiektów data center ograniczamy wydatki na delegacje specjalistów. Z drugiej strony stwarzamy możliwość optymalizacji pracy w ramach wewnętrznych zespołów IT. Z punktu widzenia naszych klientów rozsianych po całej Polsce i Europie to ogromne oszczędności czasu i pieniędzy. Ponadto, w obliczu pandemii i wprowadzanych restrykcji, możemy dostarczać usługi na niezmiennie wysokim poziomie i w bezpiecznych warunkach” – dodaje Wojciech Stramski.

Realne bezpieczeństwo w wirtualnych rozwiązaniach

HoloLens łączy technologię, obiekty cyfrowe i rzeczywisty obraz, tak aby płynnie współpracowały ze sobą. Urządzenie odwzorowuje fizyczne środowisko wokół użytkownika i nakłada dane cyfrowe na obiekty świata rzeczywistego. Inteligentne okulary HoloLens umożliwiają wykonywanie efektownych wizualizacji i przekazywanie wielowymiarowych informacji. Pozwala to na dokładniejsze zrozumienie otoczenia, nawet bez fizycznej obecności w danym miejscu i momencie. HoloLens wyposażone są w zestaw czujników, wyświetlacze i specjalną jednostkę do przetwarzania holograficznego.

To kolejny innowacyjny projekt Beyond.pl, który podnosi standard kolokacji na rynku w Europie. Pracując nad nowym modelem usługi zależało nam na tym, aby wsparcie techniczne Smart Hands było w pełni bezpieczne, a jednocześnie miało bardzo praktyczny wymiar. Usługa została bardzo pozytywnie przyjęta przez klientów międzynarodowych, którzy powierzyli nam swój sprzęt. Dzięki HoloLens dostęp do najbezpieczniejszego obiektu data center w Europie, jedynego z potwierdzonym certyfikatem ANSI/TIA-942 Rated 4, staje się możliwy z dowolnej lokalizacji na świecie” – podsumowuje Wojciech Stramski.

Podczas wideokonferencji można „na żywo” korzystać z czatu, robić zdjęcia, przesyłać i edytować dowolne pliki, tekst, grafikę czy film. HoloLens oferuje również wysokiej jakości funkcje bezpieczeństwa. System zapewnia dostęp do bazy danych tylko przez aplikację, a komunikacja jest szyfrowana protokołem SSL. Dodatkowo zapewnia m.in. uwierzytelnianie aplikacji OAuth2 na podstawie tokenów JWT z regulowanym czasem sesji. Strumienie danych i multimediów są dodatkowo szyfrowane.

 

***

O Microsoft: Microsoft (Nasdaq “MSFT” @microsoft) napędza cyfrową transformację w erze inteligentnej chmury (Intelligent Cloud) oraz inteligentnych urządzeń (Intelligent Edge). Misją firmy jest umożliwianie każdej osobie i organizacji na świecie, by osiągały więcej. Microsoft dostarcza platformę rozwiązań, które są dla innych fundamentem do rozwoju – lepszego życia obywateli, transformacji polskich przedsiębiorstw, szkół, urzędów i ekspansji polskich firm IT – Partnerów Microsoft – którzy tworzą własne rozwiązania w oparciu o technologię Microsoft. Aspiracją firmy w Polsce jest przyczynianie się do powstania Polskiej Doliny Cyfrowej, w której technologia pozwala akcelerować rozwój polskich przedsiębiorstw i organizacji. W maju 2020 firma ogłosiła plan inwestycji 1 miliarda dolarów w transformację cyfrową w Polsce, w tym dostęp do lokalnych usług w chmurze z pierwszego regionu przetwarzania danych.

Microsoft konsekwentnie zmienia sposób, w jaki ludzie żyją, pracują, uczą się i bawią, a także czerpią z czasu wolnego i komunikują się za pomocą technologii. Jako lider w obszarze cloud computingu, firma nieustannie tworzy nowe usługi i rozwiązania chmurowe oraz mechanizmy AI, które pomagają w transformacji instytucji, przedsiębiorstw oraz całych gałęzi gospodarki.

Microsoft Corporation powstał w 1975 roku w USA, a polski oddział firmy istnieje od 1992 r. W Polsce Microsoft jest reprezentowany przez blisko 500 menedżerów i specjalistów, którzy na co dzień wspierają klientów i partnerów firmy w cyfrowej transformacji.

 

Informacja prasowa do pobrania: