10 miesięcy przygotowań i dwa intensywnej sprzedaży – Elfi (listymikolaja.pl) & e24cloud.com

Z niektórymi przedsięwzięciami biznesowymi wiąże się długi okres przygotowawczy. Miesiące ciężkiej pracy skutkują pokazaniem produktu, który ma bardzo krótki okres ważności. Polska firma Elfi, producent listów oraz filmów wideo od Świętego Mikołaja jest przykładem na to, jak z małej firmy stworzyć europejskiego lidera świątecznych, personalizowanych filmów wideo. 
 
 
„Chcieliśmy dać narzędzie, które w zabawny i autentyczny sposób będzie tworzyć magiczną, świąteczną atmosferę.” – mówi Michał Zielawski, CEO Elfi – „Listy są bardzo ważną częścią naszej działalności, jednak prawdziwym hitem okazało się wideo od świętego Mikołaja. To pomysł, dzięki któremu z małej firmy ewoluowaliśmy w europejskiego lidera tego rynku”.

 

Proces przygotowania filmu i aplikacji zajmuje ponad 8 miesięcy w roku. Profesjonalny plan filmowy, prawdziwy święty Mikołaj prosto z Laponii, dużo śniegu i efekty specjalne tak autentyczne, że żadne dziecko już nie zwątpi w istnienie świętego Mikołaja, to elementy składowe sukcesu. Filmy wideo dostępne są na pięciu europejskich rynkach. Ze względu na specyfikę działalności pojawiły się pytania, jak dostosować infrastrukturę IT do sezonowości produktu. Jak w sposób racjonalny kosztowo i czasowo zapewnić moc obliczeniową aplikacji, z której w szczytowych momentach korzysta nawet kilkadziesiąt tysięcy użytkowników dziennie…
 
Decydując się na skorzystanie z usług wiarygodnego partnera w zakresie chmury obliczeniowej listydomikolaja.pl otrzymały gwarancję bezpieczeństwa i dostępności zasobów. Obiekt Beyond Data Center 2 jako pierwszy w Polsce i drugi w Europie otrzymał oficjalny status Rated-4 ANSI/TIA-942:2014 Certified. Jest to najwyższy z możliwych stopień certyfikacji przyznawany centrom danych w pełni odpornym na awarie, co oznacza, że uszkodzenie jakiegokolwiek z elementów nie przyczyni się do zatrzymania pracy obiektu.
 
„ Od czasu gdy współpracujemy z Beyond.pl nie zanotowaliśmy żadnych przestojów w dostarczaniu usług. To dla nas niezwykle ważne. Jeśli w okresie świątecznym taka sytuacja by się wydarzyła straty finansowe i wizerunkowe byłyby ogromne. Dlatego postawiliśmy na firmę, która spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa.” – podsumowuje Michał Zielawski.

 

Pobierz tekst Case Study
 
Obejrzyj na Slideshare