Made in Poland 2016 – debata o polskim eksporcie

Głównym celem konferencji „Made in Poland” dyskusja i poszukiwanie rozwiązań dla problemów z jakimi mierzą się polscy eksporterzy wchodząc na rynki zagraniczne. Podczas tegorocznej edycji zaproszeni eksperci debatowali m.in. na temat szans oraz barier, które są codziennością polskiego eksportu oraz zidentyfikowali główne wyzwania, przed jakimi stają przedsiębiorcy w 2016r.

Jednym z ekspertów uczestniczących w dyskusji „Jak wspierać polskich eksporterów” był Tomasz Sobol, dyrektor marketingu Beyond.pl. Wraz z innymi praktykami biznesu rozmawiał m.in. o roli internetu w pozyskiwaniu nowych klientów, sposobach promocji polskich produktów za granicą oraz różnicach i niebezpieczeństwach kulturowych, z którymi można się zetknąć podczas prowadzenia rozmów.

Jednym z gorętszych tematów okazało się wspieranie eksportu przez polski rząd. Zdaniem większości uczestników debaty, działania państwa są niewystarczające i należy rozmawiać o tym z przedstawicielami administracji. Ponadto eksperci zgodzili się, że warto stawiać na współpracę przedsiębiorców w zakresie promocji za granicą.

W drugim panelu dyskusyjnym eksperci dyskutowali na temat jakości polskich produktów.  Wspólnie doszli do wniosku, że oznaczenie „made in Poland” może być szansą, a nasze rodzime produkty i usługi wcale nie ustępują swoim odpowiednikom z zachodu.

Uczestnicy zgodnie stwierdzili także, że aby skutecznie rozwijać się na rynkach zagranicznych konieczne jest uprzednie  przygotowanie i usystematyzowanie wewnętrznych procesów oraz zapewnienia sobie odpowiedniej infrastruktury do rozwoju, co o wiele łatwiej osiągnąć współpracując z doświadczonym partnerem.

Interesuje Cię pełen przebieg debaty? Obejrzyj video z konferencji.