Lider branży fintech wybiera Beyond.pl Data Center 2 do kolokacji infrastruktury IT

Beyond.pl, wiodący dostawca usług data center, chmury i Managed Services oraz właściciel centrów danych podpisał kolejny kontrakt na usługi kolokacyjne. Do grona klientów spółki dołączył polski lider sektora fintech o międzynarodowym charakterze działalności, specjalizujący się w wymianie walut przez Internet, usługach szybkich płatności, narzędziach inwestycyjnych oraz przekazach pieniężnych online.  

Spółka należy do grona TOP5 dostawców w swoim sektorze, generując rocznie wartość transakcji rzędu kilkudziesięciu miliardów złotych. Firma od lat korzysta z usług IT w modelu outsourcingu, także kolokacji, jednak wraz z rozwojem i międzynarodową ekspansją biznesu zwiększyły się jego oczekiwania wobec dostawców usług centrodanowych. Firma poszukiwała sprawdzonego i zaufanego partnera technologicznego, który zapewni spółce najwyższe standardy bezpieczeństwa w zakresie przechowywania fizycznej infrastruktury IT, zapewniając ciągłość działania biznesu, zgodność z regulacjami prawnymi stawianymi przed sektorem finansowym oraz zrównoważony model utrzymania firmowych zasobów IT. 

Branże regulowane, takie jak finansowa, fintech, medyczna czy energetyczna zobligowane są do przestrzegania regulacji określających m.in. sposób przechowywania i przetwarzania danych, systemów oraz aplikacji. Nasz klient poszukiwał profesjonalnego dostawcy usług IT, który, oprócz spełnienia restrykcyjnych wymagań Komisji Nadzoru Finansowego i jej międzynarodowych odpowiedników, dostarczy profesjonalną usługę oraz pomoże w redukcji śladu węglowego firmowej infrastruktury IT. Wszystkie z wymagań spełniło Beyond.pl – mówi Wojciech Stramski, Prezes Zarządu Beyond.pl.  

W efekcie, spółka zrezygnowała z usług jednego z dotychczasowych dostawców usług kolokacji na rzecz współpracy z Beyond.pl. Aktualnie strategiczne zasoby IT i wrażliwe dane są utrzymywane w Beyond.pl Data Center 2. To jedyny obiekt w Unii Europejskiej posiadający najwyższy stopień bezpieczeństwa potwierdzony zarówno certyfikacją ANSI/TIA-942 Rated 4 oraz europejską normą EN 50600 Klasa 4. Co więcej, centrum danych od uruchomienia w 2016 roku charakteryzuje się 100% dostępnością usług. Niezakłócone utrzymanie infrastruktury IT ma krytyczne znaczenie dla firmy oferującej platformy i aplikacje finansowe klientom indywidulanym i biznesowym w modelu 24/7/365. Bezpieczeństwo danych klientów potwierdzają również obowiązujące w Beyond.pl normy i standardy w zakresie ochrony i bezpieczeństwa danych, od ISO 27001, SOC 2 Typ 1 i 2, po normę PCI DSS obowiązkową dla podmiotów przechowujących, przesyłających oraz przetwarzających dane z kart kredytowych.  

Beyond.pl dostarcza klientowi także usługi łączności. Data Center 2, jako ośrodek kolokacyjny, jest bardzo dobrze skomunikowany z kluczowymi europejskimi hubami – czas przesyłu danych w obie strony wynosi do Warszawy i Berlina 4ms, Pragi 7ms, Frankfurtu 11ms, Wiednia 14ms, Amsterdamu 16 ms, Budapesztu 17ms, a Londynu 24ms. Klienci mają zagwarantowany dostęp do bezpiecznych i redundantnych tras od operatorów internetowych klasy Tier 1, wielu dostawców o zasięgu ogólnokrajowym oraz punktu dostępu Megaport, umożliwiającego zestawianie bezpośrednich połączeń z 360+ platformami chmury publicznej i SaaS oraz 760+ centrami danych na całym świecie. Dla firmy oferującej cyfrowe usługi finansowe prędkość przesyłu danych i czas transakcji są priorytetowe. Jedną z bezpośrednich korzyści migracji infrastruktury IT do Data Center 2 było obniżenie czasu przesyłu danych między platformami walutowymi a klientami fintechu zlokalizowanymi poza Polską.  

Przeniesienie zasobów do Beyond.pl pozwoliło również na redukcję śladu węglowego kolokowanej infrastruktury IT. Data Center 2 wyróżnia się wykorzystywaniem w 100% energii odnawialnej do zasilania obiektu, bardzo wysoką efektywnością energetyczną (PUE) na poziomie 1.2 oraz niskim wskaźnikiem konsumpcji wody (WUE), co plasuje Data Center 2 w europejskiej czołówce niskoemisyjnych obiektów. Dodatkowo, mniejsze zużycie energii przez obiekt przekłada się na niższe koszty klienta w zakresie konsumpcji energii, czyli niższy koszt usługi kolokacyjnej.  

Fintech dołącza do grona blisko 500 krajowych i międzynarodowych firm, którym Beyond.pl dostarcza usługi infrastrukturalne w postaci kolokacji, chmury, rozwiązań hybrydowych uzupełnionych ofertą w zakresie Managed Services, w tym usług Managed Network, Backup czy Disaster Recovery. Beyond.pl od wielu lat obsługuje firmy z branży finansowej, m.in. od 2018 roku klientem kolokacyjnym jest globalny dostawca usług finansowych stale goszczący na czołowych miejscach rankingu Fortune 500. Do partnerów technologicznych spółki należą Intel, HPE, Dell Technologies, IBM, Microsoft, VMware by Broadcom, Veeam, Pure Storage, NTT DATA Business Solutions, Fortinet, Megaport, Cisco, Palo Alto.  

 

Pobierz informację prasową: