Oświadczenie w sprawie ­­­gotowości do świadczenia usług data center i cloud ­­­­w czasie wojny na Ukrainie

Oświadczenie Beyond.pl w sprawie ­­­gotowości do świadczenia usług data center i cloud ­­­­w czasie wojny na Ukrainie

Na terenie Ukrainy trwa regularna wojna, co bezpośrednio wpływa na zwiększenie zagrożenia na wielu płaszczyznach, zarówno w Europie jak i globalne. Na poziomie cyberprzestrzeni widoczna jest już istotnie wzmożona ilość ataków. Staramy się robić wszystko, aby ograniczyć istniejące ryzyko. Rekomendujemy jednak naszym Klientom weryfikację polityk bezpieczeństwa i procedur business continuity, szczególnie w obszarach które nie są wspierane przez Beyond.pl celem zagwarantowania firmowej infrastrukturze IT najwyższego poziomu zabezpieczeń.

W związku z wprowadzeniem stopnia CHARLIE-CRP prowadzone są całodobowe dyżury naszych Administratorów przy wsparciu zespołu CSIRT (Security) Beyond.pl. Został uruchomiony zespół roboczy, składający się z kluczowego personelu Beyond.pl, w tym pełnego składu Zarządu, który w trybie 24/7 śledzi rozwój wydarzeń i jest upoważniony do podejmowania decyzji adekwatnych do bieżącej sytuacji. Realizujemy szereg czynności, mających na celu zidentyfikowanie podejrzanych ruchów zarejestrowanych w obrębie sieci organizacji. Na bieżąco monitorowane są wskaźniki bezpieczeństwa w celu wyeliminowania potencjalnych zagrożeń mogących mieć bezpośredni wpływ na zasobowy firmowe naszych Klientów.

Proaktywnie prowadzimy działania identyfikujące potencjalne ryzyka wewnątrz ekosystemu Beyond.pl i je eliminujemy. W trybie natychmiastowym wypowiedzieliśmy umowy i zakończyliśmy współpracę z dostawcami i klientami, którzy mają siedzibę w Rosji lub na Białorusi. Aktualnie na terenie obiektów Beyond.pl nie ma żadnej aktywnie działającej infrastruktury IT z podmiotów działających na terenie krajów objętych sankcjami.

Na tą chwilę zagrożone pozostają usługi łączności. Obserwujemy  zwiększoną częstotliwość ataków w całej Europie. Przypominamy, że od początku działalności jesteśmy operatorem neutralnym telekomunikacyjnie i współpracujemy z wieloma podmiotami świadczącymi usługi łączności, w tym z globalnymi operatorami Tier 1, dostawcami krajowymi i regionalnymi. W przypadku potencjalnych awarii po stronie pojedynczych operatorów, jesteśmy gotowi do uruchomienia usług od alternatywnych dostawców. Jeżeli współpracujecie Państwo tylko z jednym dostawcą telekomunikacyjnym, rekomendujemy przeprowadzić analizę i zminimalizować ryzyko poprzez zwiększenie liczby operatorów, z którymi posiadają Państwo relacje biznesowe. Możemy w tym Państwu pomóc.

Z punktu widzenia energetycznego jesteśmy zabezpieczeni. Przypominamy, że nasze obiekty to serwerownie światowej klasy przygotowane na sytuacje związane z przerwaniem w dostępności do energii elektrycznej. Data Center 2 w Poznaniu posiada certyfikację Rated 4 ANSI/TIA-942, co w przypadku zasilania obiektu serwerowego przejawia się redundancją zasilania podstawowego (2 niezależne linie) oraz redundancją linii awaryjnych (również 2 tory awaryjne).

W przypadku potencjalnego blackoutu nasze obiekty (DC1 oraz DC2) są przygotowane na uruchomienie zasilania z linii awaryjnych opierających się o paliwo diesla. Zwracamy uwagę, że bezpośrednio w naszych obiektach w trybie stałym przechowujemy ilości paliwa, które umożliwiają zasilanie rezerwowe naszych obiektów przez ponad 3 doby. Dodatkowo mamy podpisane kontrakty z niezależnymi podmiotami na dostawy paliwa, którzy zapewniają napełnienie zbiorników w ciągu maksymalnie 24 godzin od zamówienia. Nasi dostawcy obsługują nas w modelu 24/7/365, a w przypadku niewywiązania się z zapisów są obciążani karami finansowymi. Obserwując sytuację na rynku paliw i biorąc pod uwagę nasze zaplecze logistyczne, nie widzimy obecnie zagrożenia które mogłoby zagrozić świadczeniu usług.

Jako organizacja podtrzymujemy nasz sprzeciw wobec wojny na Ukrainie, który został oficjalnie przedstawiony 25 lutego br. Dodatkowo wspieramy naszych klientów oraz dostawców podejmujących działania pomocowe i jesteśmy otwarci na włączenie się w ich realizację poprzez np. nieodpłatne świadczenie usług data center i cloud.

W przypadku dodatkowych pytań prosimy o kontakt  pod numerem telefonu +61 667 48 90 lub pod adresem e-mail help.desk@beyond.pl.