Pierwsza chmura obliczeniowa “made in Poland” staje się zielona. Beyond.pl świętuje dekadę e24cloud na rynku

Pierwsza polska chmura obliczeniowa uruchomiona przez Beyond.pl, dostawcę usług data center i cloud, skończyła 10 lat. Po dekadzie obecności na rynku e24cloud ponownie zapisuje się w historii lokalnego rynku chmurowego. Jest pierwszym polskim zielonym rozwiązaniem cloudowym.

e24cloud to pierwsza chmura obliczeniowa uruchomiona przez polskiego operatora. W 2011 roku stała się dla polskich przedsiębiorstw alternatywą dla zakupu czy wynajmu serwerów. Dziś chmura to rynkowy standard, a e24cloud jest wykorzystywana do utrzymywania systemów klasy ERP, aplikacji back-officowych CRM, HCM, autorskich rozwiązań czy platform e-commerce. Wśród klientów rozwiązania można wymienić firmy i instytucje z Polski, jak i zza granicy, m.in. międzynarodową grupę produkcyjną BONG, Ecco Holiday, Ceramikę Paradyż, Media4u, Pho3nix Foundation czy Urząd Miasta Poznania.

10 lat temu dominował wśród polskich przedsiębiorstw model wynajmu serwerów dedykowanych, a na usługi oferujące natychmiastową skalowalność patrzono z niedowierzaniem. Jako Pierwsi w Polsce stworzyliśmy chmurę dostosowaną do finansowych możliwości sektora dynamicznie rozwijających się małych i średnich przedsiębiorstw przy zachowaniu wysokiego poziomu jakości i bezpieczeństwa. Uruchomienie w 2011 r. usługi o takich parametrach było przełomem. Przypomnę, że wtedy zaledwie 6% firm w Polsce korzystało z jakichkolwiek usług chmurowych. Dziś jest ich ponad 4 razy więcejmówi Michał Grzybkowski, inicjator powstania e24cloud i VP Beyond.pl.

e24cloud wybierają również branże regulowane jak ochrona zdrowia czy finanse. To efekt przechowywania i przetwarzania danych utrzymywanych w e24cloud wyłącznie na terenie Polski. Rozwiązanie jest w pełni zgodne ze standardami RODO czy dyrektywami Komisji Europejskiej w tym zakresie. Standardy zarządzania bezpieczeństwem informacji chmury Beyond.pl potwierdza z kolei norma ISO 27001.

Wysokie standardy z zielonym charakterem

Po 10 latach od uruchomienia, e24cloud ponownie staje się prekursorem. Jest pierwszym rozwiązaniem green cloud w Polsce dostarczanym przez lokalnego providera. To oznacza, że firmy, które wykorzystują e24cloud do utrzymywania zasobów firmowych istotnie ograniczają swój ślad węglowy i redukują negatywny wpływ swojej infrastruktury IT na środowisko.

Cała platforma infrastrukturalna e24cloud jest utrzymywana w obiektach data center zasilanych w 100% energią ze źródeł odnawialnych, które jednocześnie są jednymi z najbardziej efektywnych energetycznie serwerowni w Polsce. W 2021 r. przeprowadzono również projekt modernizacji infrastruktury IT wykorzystywanej do świadczenia usług e24cloud. Wybrano nowoczesne, wydajne i ekologiczne rozwiązania HPE GreenLake, które konsumują o 18% mniej energii niż inne rozwiązania hardware dostępne na rynku.

Coraz więcej firm w Europie i w Polsce poszukuje zielonych technologii, chce współpracować z dostawcami usług IT działającymi zgodnie z założeniami zrównoważonego rozwoju. Beyond.pl jest takim partnerem i udowadniamy, że polska chmura też może być zielona. Polskie firmy, od startupów po duże organizacje, mogą dziś wykorzystać potencjał e24cloud i praktycznie bez wysiłku ograniczyć swój ślad węglowy generowany przez firmowe zasoby IT. W pakiecie dostają dodatkowo bezpieczeństwo i bezawaryjność naszych data centers, wiedzę ekspercką inżynierów oraz możliwość rozłożenia i zoptymalizowania poziomu wydatków do potrzeb biznesowych odzwierciedlających tempo rozwoju – dodaje Wojciech Stramski, Prezes Zarządu Beyond.pl.

Za każdą chmurą stoi infrastruktura

Tym, co niezmiennie wyróżnia chmurę e24cloud na rynku są stojące za nią nowoczesne i bezpieczne technologie, które są dla klientów gwarancją najwyższej jakości usług.

Z punktu widzenia infrastruktury fizycznej e24cloud jest jedną z najbezpieczniejszych platform chmurowych w tej części Europy. Jest utrzymywana w dwóch obiektach Beyond.pl, czyli Data Center 1 oraz Data Center 2, które spełniają wyśrubowane wymagania w zakresie ciągłości działania obiektów serwerowych. Beyond.pl Data Center 2 jest pierwszym i aktualnie jednym z trzech w Unii Europejskiej centrum danych z potwierdzonym certyfikatem Rated 4 ANSI/TIA-942. Potencjalna niedostępność usługi chmurowej z uwagi na awarię data center jest zminimalizowana do 26 minut w skali roku. Jednak od początku działalności Data Center 2 może pochwalić się 100% bezawaryjnością.

Wysoka jakość usługi e24cloud przejawia się także w wymiarze technicznym. Aby zachować wysoką efektywność i szybkość działania, infrastruktura sprzętowa wykorzystywana przez e24cloud jest stale modernizowana. Aktualnie wykorzystywana jest infrastruktura HPE GreenLake, Dell oraz Intel. Klienci mogą być pewni, że ich dane są przechowywane i przetwarzane na nowoczesnym oraz bardzo wydajnym sprzęcie topowych światowych producentów, co minimalizuje awarie i potencjalną niedostępność. Platforma korzysta również ze sprawdzonych rozwiązań wirtualizacyjnych, na których pracują również globalni hyperscalerzy, w tym m.in. Amazon Web Services oraz Google Cloud.

e24cloud jest przygotowana do obsługi potrzeb firm z branży retail, e-commerce, produkcyjnej, usług profesjonalnych, medycznej, reklamowo-marketingowej czy start-upów. Została tak zaprojektowana, by w szybki i bezpieczny sposób migrować dane z infrastruktury działającej w modelu on-premise lub się z nią integrować tworząc środowiska hybrydowe. Podobnie z chmurami innych dostawców – jest otwarta na integracje z rozwiązaniami globalnych i lokalnych dostawców, aby budować środowiska multi-cloud.

Nie tylko technologia

Od lat wyróżnikiem e24cloud jest jej finansowa transparentność oraz elastyczność kosztowa. Usługa nie zawiera ukrytych opłat. Klienci mają gwarancję, że wielkość opłaty jest zgodna z ustalonymi w umowie kwotami lub z publicznym cennikiem w przypadku modelu pre-paid. To również optymalna kosztowo alternatywa dla zakupu własnego sprzętu, jego wynajmu czy chmur dostarczanych przez globalnych providerów.

e24cloud gwarantuje swoim klientom wsparcie osób technicznych. Do dyspozycji jest Help Desk pracujący w modelu 24/7/365 w języku polskim i angielskim oraz dedykowany zespół inżynierów odpowiedzialnych za utrzymanie i rozwój platformy. Nie trzeba się już martwić niedostępnością wykwalifikowanej kadry IT w firmie.

Beyond.pl jako operator chmury przez ostatnie 10 lat systematycznie rozbudowywał zakres usług oferowanych w ramach e24cloud. Klienci mogą korzystać m.in. z serwerów wirtualnych, przestrzeni dyskowej, usług sieciowych i wielu innych rozwiązań infrastrukturalnych. Dostępne są również usługi managed services od operatora, w tym ochrona przed atakami DDoS czy BaaS (Backup as a Service).

 

Informacja prasowa do pobrania: